Surfkamp! Sweet!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu Surfkamp! Sweet!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu

Surfkamp! Sweet!!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosa

19 Maart 2007 | Australië, Sydney

Heloooow,

Zo hier zit ik weer, ik kan me nauwelijks bewegen vanwege de spierpijn maar heb een fantastisch weekend achter de rug gehad!

We (Susanne, Vera, Wessel, Nello en ik) zijn vrijdagavond vertrokken met een klein busje die werd bestuurd door een een of andere rare dude met alleen een zwembroek aan.. haha na bij een bottleshop gestopt te zijn, kwam de stemming er al goed in. (Jaja je zult t niet geloven maar alcohol werd je tijdens de trip zo ongeveer opgedrongen) Na een lange reis van lekker kletsen met Italianen, Zwitsers en Amerikanen (dr waren heel erg veel Amerikaanse meisjes trouwens! Wat zijn die dom zeg!) Eenmaal daar aangekomen bevonden we ons midden in de bush en werden we nadat we onze spullen even mochten droppen in onze slaapzaal waar voor ongeveer 20 mensen maar 1 douche was gelijk weer naar de bar gebracht.. Ik had nog steeds last van een kriebelhoest dus ben na een tijdje met wat anderen mn bed ingedoken. Jammer genoeg kon ik helemaal niet slapen van de hoest dus heb ik de halve nacht wakker gelegen:S. De volgende ochtend begon de dag weer vroeg want het ontbijt was om 7.30!!!! Na een nogal vies ontbijt zijn we met een stuk of 15 mensen naar een heel mooi strand gegaan en toen begon het. Ik kon natuurlijk niet eens dat surfbord dragen dus liep met dat ding op mn hoofd(dat was de enige manier, mn armen zijn te klein;)) Onze surfinstructeurs waren 3 surfdudes die onwijs Australisch praten en de hele tijd, Sweet! en You're a legend! zeiden wat de sfeer er wel goed inbracht. Eerst mochten we onze wetsuits uitproberen tijdens een verfrissende duik in de helderblauwe zee! Die van mij paste natuurlijk voor geen meter maar acht, die dingen zijn toch lelijk! Toen hebben we uitleg gekregen over surfen, en hoe we het surfbord moesten gebruiken.. to ride the wave... Ik heb me wel een beetje zorgen gemaakt over mn lenzen maar k heb ze nog steeds! Surfen was helemaal te gek! Ik kan het nu een klein beetje en heb zo'n 6x op mn surfbord een heel stuk "gesurft" En ben zeker van plan het nog een keer te gaan doen! Die avond was het een grote dronken boel van mensen, k heb de grappigste dingen gezien.. en het was heel erg gezellig!

De tweede dag kwam niemand zn bed uit, een van onze instructeurs moest ons uit bed komen trekken, en na een half ontbijtje zijn we weer op pad gegaan, het weer werkte alleen niet zo heel erg mee, maar het was eigenlijk wel goed want dan verbrand je wat minder snel. De eerste 3 uur kwam niemand van zn handdoekje af, of te veel spierpijn, of te veel last van een kater, of allebei. Maar na een lekker dutje op het strand hadden we er wel weer zin in en k heb nog een paar mooie golven gehad:) Toen weer terug naar huis en afscheid genomen van Nello, de italiaans-zwitserse jongen. Hij is vandaag naar Cairns vertrokken.

Vanavond is mijn afscheid van Sydney want ook ik vlieg morgen naar Cairns.. eenmaal daar aangekomen ga ik gelijk met een bus door naar Port Douglas om daar Sophie te zien.. Daar ga ik in het hostel werken zodat ik er gratis mag overnachten en miss zoek ik nog wel een ander baantje. Daar zie ik Nello waarschijnlijk ook nog even! Jeeh! 7 april moet ik alweer bij de Whitsunday's zijn en zie ik Vera en Wessel weer:) Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs en Zoenen.

Roos de surfchick!

  • 19 Maart 2007 - 07:45

    Sofie:

    Roos, ik lach me dood om je verhalen!
    Ik heb ook nog gesurft in Australie, leuk he!!
    Port Douglas is wel mooi, maar heel toeristish. Whitsundays zijn echt geweldig, weet zeker dat je dat leuk gaat vinden! Ga je een 3 daagse trip maken?
    Hier gaat alles goeed. Het eerste tentamen komt er alweer aan dus we mogen weer hard aan de slag.

    Veel plezier Roosje, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs, Sofie

  • 19 Maart 2007 - 10:25

    Harry:

    Roos, wat fijn dat je het zo goed doet. Lekker he surfen. Doen je armen het nog een beetje? Zet je ook nogges fotoos op de site?

  • 19 Maart 2007 - 16:55

    Ar :

    hihi! roos met een surfboard op haar hoofd! Je kan hem toch ook gewoon iets meer aan de voorkant vasthouden? is wel zwaarder maar wel te doen! of gewoon met zn tweeën twee surfboards! iemand voor en iemand achter! Maar vet hoor allemaal en ik ben te blij met het jurkje! Kus, Arr

  • 19 Maart 2007 - 20:50

    Ster:

    Wij moesten ons bord soms aan de voorkant vasthouden en dan de achterkant in het zand meeslepen. Maar leuk wat je allemaal meemaakt! Geniet nog, voor je het weet is het voorbij! (mwheehh wil niet naar huis)

  • 19 Maart 2007 - 21:25

    Laila:

    Echt ontzettend leuk dat je hebt gesurft! Maar heb je nou een week of 2 dagen gesurft? Geniet nog verder! Kus

  • 20 Maart 2007 - 02:52

    Sophie:

    Port douglas is op dit moment niet toeristisch.. er is nog niemand.. gaat de komende weken veranderen maar roos t is echt leuk hier hoor :P
    Tot vanavond!

  • 20 Maart 2007 - 08:38

    Mc:

    klinkt allemaal top meid; Have fun!
    x maart

  • 21 Maart 2007 - 12:21

    Linde:

    Hey,
    gaaf dat het surfen een beetje lukt. Veel plezier straks met Soof.
    Kus

  • 22 Maart 2007 - 01:21

    Anneloes:

    Sydney mist je!

    & ik ook wel n beetje hoor! hihi!

    Tot over n paar weken!
    xoxoxox

  • 22 Maart 2007 - 16:57

    Jeske:

    Heej Roos,
    gaaf man, surfen!
    veel plezier nog en succes met werken!

    xxx

  • 25 Maart 2007 - 18:04

    Kees:

    leuke mails! wanneer kom je terug? ik mis je zo! mail me terug



    groeten kees

  • 28 Maart 2007 - 16:59

    Claire:

    hallo surfchick!
    hihihihihihi
    dudes? je hebt het er wel druk mee
    kon ik maar mee
    -xxxx-
    claire (je nichtje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 12671

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: