Port Douglas en Soof - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu Port Douglas en Soof - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu

Port Douglas en Soof

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosa

26 Maart 2007 | Australië, Port Douglas

Hee! Ik ben in Port Douglas!! Ik heb dinsdag de 21ste het vliegtuig genomen naar Cairns en ben hier gelukkig veilig aangekomen:) Na een toch wel beetje moeilijk afscheid van Wessel, Vera en beetje zieke Suzanne ben ik samen met Anneloes die zo lief was om me weg te brengen met de trein naar het vliegveld gegaan.. we hebben heel lang moeten wachten maar sushi, btje shoppen, koffie en rare foto's maken deden de tijd een stuk sneller gaan... Toen zat ik daar in een keer alleen, dat was weer een hele tijd geleden maar deze keer voelde het 10x beter! Ik had het heel erg naar mn zin en kon de 3 uur lange vlucht helemaal niet slapen omdat ik zo'n zin had Sophie weer te zien (ik had haar al 3 of 4 maanden niet gezien.. Eenmaal op het vliegveld in Cairns zag ik het allemaal helemaal zitten! Mn backpackje was me gelukkig gevolgt naar Cairns en mn naam stond al op het bordje van de busmaatschappij, Jason de baas van mn hostel had dat geregeld, eigenlijk Soof.. Het was rond een uurtje of 10 en ik moest eerst een half uur wachten en daarna had ik een busje waar zo'n 15 mensen in passen helemaal voor mezelf alleen:) Later hoorde ik van Soof dat de weg naar Port Douglas echt prachtig is, helaas heb ik daar niet van kunnen genieten want het was dus donker..

De hereniging met Soof was een en al gillen en springen en knuffelen en daarna heeeeeeeel veeeeeeel praten, we hadden zoveel bij te kletsen en zijn nu na een week samenzijn nog steeds niet klaar! Soof heeft geregeld dat ik ook kan schoonmaken in het hostel en dus gratis kan verblijven. We staan dus elke ochtend om 9 uur s'ochtends op, genieten voor zover mogelijk van ons gratis ontbijtje en gaan dan aan de slag, moppen, vegen, douches schoonmaken en bedden opmaken en heel veel sproeien met luchtverfrisser is waar dat op neerkomt..Maar ik geef niks uit aan hier verblijven dus das mooi!

Port Douglas is wel ff schrikken na het drukke Sydney, nu is het nog heel rustig maar volgende week zal het drukker worden zegt iedereen..Er zijn hier vooral resorts die in hoogseizoen vol zitten met rijke mensen en verder is er een heel mooi strand en zitten we ongeveer in het regenwoud.. wat te merken is aan de kikkers die hier vrolijk rondspringen en de geluiden die hier 's nachts te horen zijn.. en er zijn hier...... jup krokodillen (k heb ze alleen nog niet gezien) Soof en ik hebben trouwens een baantje in hetzelfde restaurant..(ik dankzij Soof) Table 41 (Broers blijft veel en veel leuker, no worries:P), Soof heeft het daar zo ongeveer overgenomen, het is er altijd heel erg rustig en we verdienen bakken met geld en hebben opzich leuke collega'sn (lang niet zo leuk als mn broers-collega's hoor!) behalve 1. Jane is echt een vreselijk mens maar onze baas wil dr wel ontslaan als ze echt vervelend gaat doen! :) Soof werkt achter de bar en ik in de bediening en we verdienen bakken met geld!!!:) Ik werk 3 a 4 dagen per week en zo'n 4 uurtjes per avond maar verder wel tussen de 18 en 20 dollar per uur (12 euro!!!) ex tip:) dus ik verdien hier geld en verblijf gratis, is wel ff goed na Sydney;) Oke ik heb alweer veel te veel lopen kletsen en moet zo op mn werk zijn! Dus Cheers allemaal en een dikke zoen!

  • 26 Maart 2007 - 08:15

    Mlot:

    heej roos! klinkt goed! btje moppen, btje bedienen.. en midden in t regenwoud! woehoe! super! ben blij dat je t naar je zin hebt (en dat je loyaal blijft aan broers ;-)), we missen je wel hoor! geniet ervan!
    dikke kus

  • 26 Maart 2007 - 08:22

    Marian:

    Ha die Rosa,
    Kleine kapitalist spelen daar in Port Douglas! Je klinkt enthousiast. Intussen zit meer dan helft van je reis erop, he. Ik hoop dat het je goed doet. Je had een aantal doelen: lekker (ver) weg en fun, afstand nemen, kijken of het je daardoor duidelijker zou worden wat je wel en niet wilt daarna. Ik ben benieuwd of de afstand helpt. Gek is dat, he, dat je er niet eens actief bezig mee hoeft te zijn om toch tot bepaalde inzichten en conclusies te komen. Ik ben benieuwd wat deze reis jou brengt naast het plezier wat ik in je mails lees.
    Ik heb afgelopen week met Loes gegeten. Daar gaat het goed mee: fijn om te zien. Alleen nog steeds verkouden!
    In Nederland is het deze week een beetje lente. Vorig weekend was ik met mijn vriendin Hetty op Schiermonnikoog. Toen stormde en hagelde het, wat ook zeer bijzonder is. We konden leunen tegen de wind in en ertegen op tornen was bijna adembenemend.
    Ik lijd de laatste tijd aan hevige hoofdpijnen. Dat is minder leuk. Dit weekend heb ik in bed gelegen, het loijkt dan wel of er messen door mijn hoofd snijden. Bah, ik word er ook altijd een beetje depri van.
    Gelukkig gaat het nu wel weer (anders zat ik ook niet achter de computer).
    Roos, geniet lekker verder!
    Liefs van Marian de Groot

  • 26 Maart 2007 - 08:37

    Madelief:

    Lieve Rosa,

    wat geweldig dat je Soof weer bij je hebt! Dat lijkt me zo heerlijk, om haar weer in je armen te sluiten.
    Zo te zien heb je het erg naar je zin.
    En ontmoet je hele leuke mensen!
    Hier begint het dan toch ook eindelijk eens een beetje mooi weer te worden.
    16 graden! Ik ga over een paar uurtjes naar Maastricht. Ook bijna buitenland...
    Ik ga daar mijn laatste ronde in voor de toneelacademie. Veel plezier en hopelijk blijft het zo spectakel als het nu allemaal is!

    Dikke kus Madelief

  • 26 Maart 2007 - 12:34

    Arjan:

    Goedzo eindelijk weg uit Sydney.;-)
    Lekker weer hé daar? Mail je binnenkort.

    Veel plezier
    Liefs A!

  • 26 Maart 2007 - 12:39

    Arjan:

    Goedzo eindelijk weg uit Sydney.;-)
    Lekker weer hé daar? Mail je binnenkort.

    Veel plezier
    Liefs A!

  • 26 Maart 2007 - 12:42

    Linde:

    hey,
    Zo dat is lekker verdienen ennog gezellig ook, samen met Soof. Hier is alles goed. het wordt eindelijk een beetje zomer!
    Ik mis jullie!! Tot snel!!
    Kus

  • 26 Maart 2007 - 13:08

    Harry:

    Cool Roos! Ik wil die foto's ZIEN! Ik ben supernieuwsgierig om je daar bezig te zien! xx!

  • 26 Maart 2007 - 13:43

    Arjan:

    Goedzo eindelijk weg uit Sydney.;-)
    Lekker weer hé daar? Mail je binnenkort.

    Veel plezier
    Liefs A!

  • 26 Maart 2007 - 14:59

    Ster:

    He Roos! Erg leuk om gister met je gesproken te hebben op msn. Zo raar om hier weer terug te zijn en dat al helemaal zonder mijn 2 meisjes! Ik heb het mooie weer mee naar NL genomen en een broodje Mario gehaald :P Vervolgens een drankje gedronken bij Soren, echt raar was dat!! Nou goed, geniet jij daar nog en beleef samen een mooie tijd!
    Kussen xx

  • 27 Maart 2007 - 07:07

    Sophie:

    Jane.. gruwel!
    X vind t leuk met je lieverd!
    x

  • 04 April 2007 - 20:02

    Garrie:

    ha rosa
    het gaat je erg goed, lees ik
    lijkt me heerlijk zo'n leventje met rondtrekken en hier en daar in een restaurant werken. dat kan ik ook nog wel met 56 ,toch? Ik heb laatst bij je vader in Utrecht gegeten en het fietskarretje opgehaald, en ook herinneringen opgehaald dat jij en Ar daar in zaten en achter de fiets door een nog kleine wereld fietsten. Veel plezier daar verder en
    groetjes van garrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 12665

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: