Salsa, Blue Mountains en een camera! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu Salsa, Blue Mountains en een camera! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu

Salsa, Blue Mountains en een camera!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosa

26 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hallooo!!

Sorry het is alweer veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen! Maar bij deze... er is sinds mijn laatste berichtje alweer heel veel gebeurd Down Under. Ik ben naar een salsa bar gegaan met allemaal Spaanse mensen die in onze residentie verbleven, heb hele enge dingen beleefd in een van de drie zusjes van de Blue Mountains en zit op dit moment weer in mijn favoriete hostel: Wake Up! En hoop binnen een weekje in een mooi appartementje te zitten in Sydney.

Na mijn laatste berichtje werd duidelijk dat ik niet voor 2 weken uit die residentie kon dus hebben ik en 2 fellow dutchies er maar het beste van gemaakt. Wessel en Vera, beiden uit Nederland vonden het net zo kut als ik en hebben de residentie dus wel afgezegd aangezien zij langer zouden blijven. Zij zitten nu samen met een ander Nederlands meisje, Susanne ook van EF in een ander hostel in Sydney. Zij doen nog steeds de cursus maar zijn druk bezig een appartement te vinden in Sydney, het is allemaal niet echt duur en uiteindelijk goedkoper dan een hostel.. en het is natuurlijk ontzettend gezellig om met zn 4ren ons eigen huisje te hebben.. mijn laatste week in de residentie was eigenlijk super leuk! De combinatie van Vera, Wessel en ik is om een een of andere reden echt perfect, we kunnen alleen maar lachen en heel veel plezier hebben met zn drieen en ik mis ze nu al! We hebben de dierentuin van Sydney bezocht samen met een Italiaan en een Italiaans sprekende Zwitser, Emanuel en Nello.. Heel leuk al waren we allemaal nogal brak van de vorige avond.. we gingen de verjaardag van Emanuel vieren in The Gaff waar bier en wijn voor een uur gratis was.. (dus wij als gekken bier en wijn verzameled zodat we voor de hele avond genoeg hadden..ik weet het ERG!!) Heb toen nog geen foto's kunnen maken want had mn digitale camera nog niet. Nu wel!! Om een een of andere reden had ik gewoon nog geen digitale camera en het is te zonde als je hier rondloopt en alles niet op een normale manier vast kunt leggen.. dus heb n mooi dealtje gesloten en een prachtige camera waar 400 foto's op kunnen.. Die ik later gewoon op een cdtje kan zetten! In the Gaff stonden Vera en ik te praten met een paar meisjes die met ongeveer 6 neefjes en nichtjes ook in onze residentie verbleven en uit Spaans waren.. Ze vroegen of we die donderdag mee wouden naar La Cita een spaanse Salsa-Bar, nou dat hoef je me geen 2 x te vragen.. en wat was het leuk!!! heeerrlijk, Vera en ik probeerde vanalles met hoe die mensen kunnen dansen echt, wij stonden erbij en keken er maar naar want het zit geloof ik niet in ons bloed!! Na wat drankjes ging het al wel wat beter en iedereen wilde het ons maar al te graag leren dus heb nog wel wat tijd op de dansvloer doorgebracht!

We wouden allevier, Susanne, Wessel, Vera en ik de Blue Mountains natuurlijk wel gezien hebben dus hebben we er een echt uitstapje van gemaakt, Nello en Maud een vriendin van Vera (ook uit Utrecht) ging ook mee en we zijn daar een nachtje blijven slapen.. Toen we net aangekomen waren zijn we snel nog even naar een mooi stukje wat dichtbij ons hostel was gegaan om al wat te hebben gezien, we moesten de volgende dag alweer weg.. We zijn naar de beroemde Three Sisters (drie rotsblokken boven een groot dal..) gelopen, wat ontzettend mooi! de mountains en het uitzicht wat je ziet is echt blauw!! en na een tijdje zijn we een klein stukje afgedaalt om in een van de zusjes te zitten. Vanuit daar kon je nog een half uur durende wandeling via stijle trappen naar beneden maken maar daar hadden Nello, Suus en ik niet zo'n zin in. Maud, Wessel en Vera barstten echter van energie en zijn de half uur durende tocht naar beneden gaan maken. Na een half uurtje begon het al wat donkerder te worden maar dat kwam door de donkergrijze wolken die zich langzaam boven ons begonnen te vormen, na een uur begon het zachtjes te regenen en nog een half uurtje laten bevonden wij ons bibberend en eerlijk gezecht een beetje bang in een van de drie zusjes terwijl een vreselijke onweersbui boven ons tekeerging, de wind raasde langs de rots en echt, ik maakte me zo'n zorgen om de andere 3 die beneden waren. Het was ondertussen al 1,5 uur geleden dat ze aan de tocht waren begonnen en ze hadden geen bereik, ze waren dus nog beneden, na nog een half uur de storm te hebben uitgezeten zijn we maar uit eigenbehoud een stuk naar boven gelopen en zijn we in een gebouwtje gaan zitten, ik had al bedacht dat ik maar eens 000 moest gaan bellen omdat er vanalles gebeurd kon zijn beneden toen ze godzijdank boven aankwamen.. na dit spannende avontuur hebben we een bottleshop bezocht en hebben we bier en wijn drinkend en kletsend de zonsondergang gezien, en het prachtige dal waaruit de dampwolken nu naar boven kwamen.. het regende niet meer en toen het helemaal donker was hebben we lekker eten gemaakt en een fantastische avond gehad! De volgende ochtend na een heerlijk ontbijtje, maar wel veel te brak, hebben we de bus gepakt waar we op en af konden hoppen zodat we in een middag heel veel van de prachtige blue mountains hebben kunnen zien. Het enige wat jammer was was dat de bergen in een dikke mist waren gehuld en dat we op de punten waar je eigenlijk een prachtig uitzicht zou moeten hebben dus niks zagen.. TOch erg genoten! Gister ben ik weer aangekomen bij Wake Up! om Anneloes weer te zien, en vandaag ga ik plannen maken voor de 2e helft van mijn tijd hier in Australie..

Dat wordt de reishelft, ik wil in ieder geval Melbourne nog gezien hebben en natuurlijk de Eastcoast.. ik merk wel nu ik hier een beetje gewend ben dat ik thuis ook wel mis, niet dat ik terug wil maar soms weten van die kleine dingetjes zich toch een weg te banen naar je hoofd.. Ondanks dat ben ik nog steeds volop aan het genieten!! Heel veel liefs van mij en mail en sms me!!

Dikke zoen!
Roos

  • 26 Februari 2007 - 05:43

    Sophie:

    Heel veel liefs van mij terug en ik mail en sms je zeker!

    Dikke zoen!
    Soof

  • 26 Februari 2007 - 07:18

    Harry:

    Roos, Goed om van je te horen! Salsa he?

  • 26 Februari 2007 - 09:07

    Linde:

    hey,
    Klinkt goed!! Lekker dansen, lol maken. Goed dat je een camera hebt gekocht, is erg leuk om te zien als je terug komt!
    Kus

  • 26 Februari 2007 - 10:47

    Jeske:

    heej,
    leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    geniet van je reis!
    xxx

  • 26 Februari 2007 - 11:30

    Roen:

    hey lieve roos,

    wow het klinkt echt alsof je je daar al behoorlijk thuis en gesetteld voelt! super!!haha ik weet precies hoe je je voelde in die salsa-bar, in spanje voelde ik me daar echt een stijve boerin ;)!Geniet van alles wat je meemaakt en ziet, en ik ben heeel benieuwd naar je foto's..!
    Veel liefs,
    Runa

  • 26 Februari 2007 - 13:53

    Maart:

    Verwacht nu wel dat je mij ook wat salsa dans-lessen kan geven als je terug komt meid....;) Maar hartstikke leuk weer, ben benieuwd waar je nog allemaal naartoe gaat.....Have fun!

  • 27 Februari 2007 - 15:24

    Laila:

    Zozo je voelt je al helemaal thuis daar! Klinkt ook heel gezellig met de Utrechters. Nog heel veel plezier. Kus!

  • 27 Februari 2007 - 15:42

    Sterre:

    He lief! Je kon toch nog wel een beetje salsadansen.. wij op school... Maar goed, leuk dat het reizen zo bevalt, hoop dat je nog veel moois meemaakt! Geniet!
    Kussen

  • 28 Februari 2007 - 00:47

    El:

    Hoo Rowsie, mooi leventje he :) Zo mooi om te zien hoe iedereen down under (en waarverder dan ook) zo z'n ding vindt. goed dat je al van die relaxte figuren heb gevonden om het mee te delen, kan ook bijna niet anders he :p De blue mountains schijnen ook erg vet te zijn, iets wat ik weer heb gemist in oz.. Veel plezier alvast in Melbourne, en vergeet vooral Byron niet ;)

    dikke knuffel, kus and no worries mate,
    broeder el

  • 28 Februari 2007 - 00:54

    Arja:

    lieve roos! ben nu op wintersport en ik mis je! heel veel fun daar en we mailen snel even! ik zit nu op iemands computer en ik moet stoppen maar ik hou van je en je bent mijn liefste zusje busje! Kuss Ragebol

  • 28 Februari 2007 - 09:18

    Sofie:

    Hey Roos!
    Zet die foto's snel op je site, ben benieuwd!
    Goed om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Hier gaat alles goed. Wel druk met alle opdrachten, het houdt niet op!
    Vanavond komt Ritzer naar de UvA en daarna is er een feest met als thema 'Trash'. Wou dat je er ook bij kon zijn!!

    Dikke kus, Sofie

  • 14 Maart 2007 - 18:37

    Je Nichtjes :

    Hoi Roozzzzz
    ik hoop dat je het leuk hebt daar ik ben vandaag jarig ik hoop dat je nog veel salsa kan dansen :)
    veel pret en lol
    we bellen je wel!
    groetjes en 2 zoentjes
    claire & caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 12688

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: