EF cursus - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu EF cursus - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rosa Velde - WaarBenJij.nu

EF cursus

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosa

13 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal! sorry dat het zo'n tijd geleden is dat ik een berichtje heb achtergelaten maar echt, het is erg moeilijk om je ertoe te zetten alles op te schrijven maar het wordt ook steeds moeilijker.. dus nu doe ik het maar gewoon!

Oke om bij het begin te beginnen, de eerste paar dagen in het Wake Up! hostel (wat is dat een vet hostel trouwens! Alles is super verzorgt en douches en kamers zijn prima schoon en je kan film kijken in de lounge ruimte wanneer je maar wilt, een echte aanrader!!!) wat lekker in het centrum ligt waren heerlijk, lekker mn jetlag weggeslapen, weinig gedaan, genoten van wat ik van Sydney zag en gewoon een beetje gesetteld.. Samen met Anneloes ben ik nog in het hostel waar Sophie heeft gezeten geweest.. daar zaten nog een paar mensen die Anneloes via Soof kenden en Soof ook weer kende dusss naja lekker interessant allemaal iig k heb me wel vermaakt..

Maarrrr mijn lieve Loesje ging na 3 dagen weg om het mooie Nieuw Zeeland te verkennen met een vriendinnetje die ze via haar cursus had leren kennen. Dus toen was ik alleen.. Gelukkig de dag ervoor gelijk aan een aardig uitziende jongen gevraagd wat hij de volgende dag ging doen, en of hij ook in zn eentje was. Dat was zo en we hadden gelijk voor de volgende dag wat afgesproken, we zouden eigenlijk de blue mountains gaan bezoeken/beklimmen maar ik kwam erachter dat er via het hostel een gratis wandeling langs de bekenste beaches van Sydney was. Nou dat wou ik veel liever. Dus heb ik even geregeld dat we dat gingen doen. T was heel erg leuk, gelijk veel mensen leren kennen, prachtige uitzichten gehad, niet verbrand!!! (dankzij mn heftig smeren met factor 30) en gelijk wat voor die avond afgesproken. We hebben lekker wat wijn gehaald en zijn de Harbor gelopen om de bekende brug en the opera house by night te zien! Nou prachtig, k had m nog neit eens gezien, dus werd ook wel tijd. We zijn daar in de buurt op een trap gaan zitten en lekker gaan kletsen, heel veel mensen gesproken van heel veel verschillende nationaliteiten, wat is dat leuk!! haha naja praatzieke roos had het dus wel naar dr zin.

De volgende dagen ben ik er ook een beetje in mn eentje op uit gegaan en ben ik George street en de botanical Gardens gaan zien. Leuk joh in je eentje, serieus, te is zo bevrijdend om precies te doen wat je zelf wilt en niet rekening te hoeven houden met anderen. Heerlijk! Nou toen werd het tijd voor mij om mijn spulletjes te pakken en te verhuizen naar mijn residentie in Greenwich. Dat is een deel van mijn cursus die ik volg bij EF talenscholen. De cursus duurt voor mij 2 weken.

Nu komt het.. toen ik na een lange vermoeiende reis met just me and my backback, we hebben wel even wat ruzie gemaakt, aankwam bij mijn residentie schrok ik wel heel erg. Lag het nou aan mij of was het echt heel erg daar? Ik zal het even uitleggen: ik kwam op mijn kamer en de gordijnen waren gescheurd, naja niet dat ik daar zo'n probleem mee heb, maar het raam gaat niet goed dicht en laat ik maar niet verder gaan over de gemeenschappelijke douches hier. Er zit dus gewoon een gat in de muur van de douche, alles is as dirty as hell! en naja t verbaasd me nog dat de kakkerlakken hier niet rondzwermen.. Wat vies. Naja dit had ik natuurlijk helemaal neit verwacht na het heerlijke bedje van het fijne hostel. Dus ik heb gelijk een mail naar mijn coordinator gestuurd over mijn klachten. Greenwich ligt bovendien aan de andere kan van de brug dus het is erg moeilijk om s avonds na een leuk nachtje stappen terug te komen. Alles bij elkaar was ik dus nogal teleurgesteld. Verward en bang voor allerlei vieze beesten op mijn kamer heb ik de ramen op mijn kamer dichtgehouden, en ben ik in de hitte maar gaan slapen. Volgende ochtend moest ik al vroeg bij de cursus zijn. Maar helaas, het regende pijpenstelen! Echt een tropische regenbui die de hele dag duurde, dus ik kwam daar natuurlijk als een verzopen katje aan! Ik kwam algauw fellow Dutchies tegen die ook in de Greenwich residentie bleken te zitten... en gelukkig! ze waren net zo verbaasd als ik, de beloofde tennisbaan en basketbal veld ontbraken gewoon! En ze vonden het ook vreselijk daar! We hebben gelijk actie ondernomen en contact gezocht met het thuisfront en de coordinator. Maar die verwees ons door naar iemand van EF... Ze vertelde ons dat we waarschijnlijk wel ons geld terug zouden kunnen krijgen, dus we hadden goeie hoop..

Nu zijn we net naar een een of andere klootzak hier geweest waar k bijna ruzie mee heb gekregen .. maarre hij zegt ja srry er is een opzegtermijn van 2 weken. Oftewel ik moet daar nog 2 weken zitten. KUT!! die anderen zitten hier langer dus die zijn al blij dat ze er eerder weg mogen maar naja ik baal dus. In dat gesprek werd ook duidelijk wat er nou eigenlijk met mijn aanvraag voor residentie is gebeurd: ik zou eigenlijk in een andere residentie komen maar omdat er op het laatste moment andere studenten kwamen daar kon ik daar niet meer terecht en ben ik in deze terecht gekomen. DIt is eigenlijk de minder goeie, die andere is veel beter. Maar daar is dus geen plek meer. Nou daar word ik dus al boos van. Wat ik ook nog te horen heb gekregen is dat de bovenste verdieping van onze residentie wel vernieuwd is en dat alles daar een stuk beter is. Maar iedereen betaald wel dezelfde prijs of ze nou in het goede of slechte gedeelte zitten!! Dat is toch belachelijk! Bovendien staat in de beschrijving van deze residentie dat er een tennisbaan zou zijn maar " ja die is er dus niet" zegt die man. Dus vraag ik hem waarom dat dan in de beschrijving staat hij zegt: " ja hij is er misschien wel eens geweest.." Pardon!? naja hij is ontzettend arrogant en zegt ja srry het is allemaal al betaald, het is bussines right? Pardon? ook zei hij dat wij maar 3 mensen zijn van de vele dus ja dat het ook niet zo'n big deal is. Ik moest me inhouden joh! naja heel kut dus allemaal. Ik weet dus eigenlijk niet wat ik hier nu aan kan doen. Het is allemaal bureaucratie hier. De coordinator kan niets voor mij doen want het wordt hier geregeld maar ik heb het idee dat er zoveel niet klopt dat hier toch iets aan gedaan moet worden? Die andere 2 hebben zich er wel een beetje bij neergeled maar ik pik dit gewoon eigenlijk niet! ik weet alleen niet wat ik er op dit moment aan kan doen.. tips? anyone?

Een erg lang verhaal en ik heb het idee dat ik hier dus nog wel 2 weken zal zitten. In principe al wat minder erg omdat ik veel leuke mensen heb leren kennen en weet dat ik op de bovenste verdieping moet gaan douchen maar toch, ik baal er wel van. De cursus is trouwens erg leuk.. ik heb n onwijs leuke lerares die de hele tijd "wicked" en "cool" zegt na alles wat wij zeggen en echt ze is hilarisch en ook een goede lerares. Veel mensen zeggen hier, waarom doe jij een engelse cursus maar naja je leert dus mensen kennen en het is gewoon leuk, je leert meer over de taal, en australie en je spreekt het toch beter. Iedereen die ik tegenkom doet het alleen 2 of 3 maanden, en schrikken als ik zeg dat ik het maar 2 weken doe. Maar ik weet wel dat ik het na 2 weken vast wel gehad heb! Oke dit was het dan weer even for now.. mail me aub ook persoonlijke mailtjes! vind ik heerlijk! ik wil weten hoe het daar allemaal is!! Ben nog steeds nieuwsgierig.. je kent me (waarschijnlijk..)
Heel veel liefs en kussen!

Roos

  • 13 Februari 2007 - 09:37

    Janne:

    heey roosje, wat klote man! en wat irritant dat die vent er niets aan doet! ik zou het er ook niet bij laten zitten. Ff volhouden nog dan in ieder geval! maar hoe gaat ie verder? je hebt dus al mensen ontmoet, nog leuke jongens?
    dikke kus

  • 13 Februari 2007 - 13:32

    Lai:

    He roos!
    Echt jammer, wat een kutstreek! Maar goed gelukkig vermaak je je verder wel daar! Nog heel veel plezier. Kus

  • 13 Februari 2007 - 13:33

    Sterre:

    He roos, zit ik toevallig weer op internet. 2 weken engels is wel lang genoeg toch? Hier deed iedereen 2 weken spaans (en dat terwijl ik ervoor nog geen woord kon) nou goed, hoop snel weer wat van je te horen. Kus!

  • 13 Februari 2007 - 21:44

    Ar:

    Heey lievie! Ik vind het hartstikke goed dat je je er niet bij neer wilt leggen hoor! laat die evile mensen maar is goed zien wat je in huis hebt! hehe... heb je mn mail nog gelezen? Ik stuur je snel weer een nieuwe mail iig. Maar succes and get your ass in nicer places over there!! :> Kuzle

  • 14 Februari 2007 - 04:44

    Sophie:

    He roos wat balen dat je toch niet in een hostel kan gaan zitten! Maargoed, twee weken moet vol te houden zijn!
    Het is hier nu zooo warm (adelaide) trek t echt heel erg slecht.. maargoed!
    Ik bel je snel, kus Sophie

  • 14 Februari 2007 - 16:23

    Sofie:

    Hey schatje

    Ik wist niet eens dat je een curus ging doen! Leuk! Maar wel erg jammer van je accomodatie inderdaad...
    Ik zal je binnenkort even mailen over hoe het hier allemaal gaat!

    Ben je al een beetje gewend aan de Ozzie language? Ik vind het Australische accent echt geweldig!

    Tot snel lieverd
    Have a good one, mate!

    Kus, Sofie

  • 14 Februari 2007 - 18:59

    Merel:

    he roos,
    das wel balen zeg! Maar ik vind het goed om te horen dat je zo voor jezelf opkomt! En ja 2 weken is toch prima! Ik wens je veel succes! En hopelijk ga een nog veel leuke mensen ontmoeten en leuke dingen doen!
    kus van merel

  • 14 Februari 2007 - 23:34

    Marlot:

    heej roos!
    ohhh ik had die arrogante dude allang een koekje van eigen deeg gegeven!! hihi.. maar toch goed dat je jezelf ingehouden hebt..gelukkig genoeg mensen die in t zelfde schuitje zitten, dat houd je op de been :)! ff volhouden daar, en dan komen vast betere tijden!

    have fun!
    kus

  • 14 Februari 2007 - 23:34

    Marlot:

    heej roos!
    ohhh ik had die arrogante dude allang een koekje van eigen deeg gegeven!! hihi.. maar toch goed dat je jezelf ingehouden hebt..gelukkig genoeg mensen die in t zelfde schuitje zitten, dat houd je op de been :)! ff volhouden daar, en dan komen vast betere tijden!

    have fun!
    kus

  • 16 Februari 2007 - 14:09

    Maart:

    he schat, wat is dat voor bende daar joh?! Ik ben voor de aanpak van marlot; geef die kerel gewoon een koekje van eigen deeg....Maar goed, de komende maanden zal je nog wel meer slechte hostels enzo tegenkomen! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 12688

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: